14.12.11

Nangka , Cempedak ?? =_="

                             Assalamualaikum..  Hyep, entry saye kali ni tentang makanan/buah.. Huhuhu , Haishh , Buh apa lah plak yg jadi mangsa tntg entry kali ini ? Hhmmm , |Nangka | Cempedak |  Uh , 0k.. Layan jap gmbr kat bawah nie :-


  VS. 

Ok , sebenarnya saya x reti cam ne nak bezakan diantara buah nangka dan cempedak .. ;P
HaHaHaHa,, dah lhaa masatu pekse keluar soalan yg berupa seperti ini :

(XOXOXOXO)
hahahaha..sorry saya pon dah lupa..

K , berbalik kepada cerita , Haish, cam ne yeh nak bezakan buah di atas. Yg saya tahu 
cempedak SEDAP ! hehehe.. 

Yess , akhirnya saya dapat pon jalan penyelesaian Cara Untuk Membezakan
Buah Nangka Dan Buah Cempedak.
Jawapannya ialah = Buah nangka lebih tebal dari buah cempedak..
 Hish , baru ku tahu Seihh..Senang je jawapannya.. 
Kalau ada lagi pendapat laen post in comment yer.. ^_^

-TQ FOR READING THIS ENTRY YAW!-



2 comments:

Papa PUSS said...

salam

betul ke picture yg ke-2 tu cempedak?
mcm nangka jg je hehe..

Pendapat saya pulak..
Nak bezakan sng jew..
1) Daun kedua buah ni.
2) Bau dia..
3) Bentuk kedua buah ni xsama.
4) Duri2 yg tajam ala2 manja tu pon xsama..;)



BTW Follow Here..
Hope Hit Me Back.. Thanks... :D

Hazirah_Hazril said...

oohh , thanks kasi pendapat.. =>